Yksityisille

REKLAMAATIOPALVELU KULUTTAJILLE


 

 

Teitkö huonot kaupat tai petyit saamaasi palveluun?


Mietitkö, olisiko sinulla mahdollisuutta saada hyvitystä ostamastasi tuotteesta tai maksamastasi palvelusta?


 

Mikäli olet tehnyt kaupat yksityishenkilönä ja myyjänä on yritys, sinua suojaa kuluttajansuojalaki. Ota meihin yhteyttä, niin tarkistamme, onko sinua palvellut yritys velvollinen hinnanalennukseen tai vahingonkorvaukseen. Hoidamme myös reklamaation puolestasi.


 

Yhteydenotto meihin ei maksa sinulle mitään. Voimme auttaa sinua ymmärtämään oikeutesi ja kertoa näkemyksemme siitä, onko sinulla lain mukaan oikeus korvaukseen. Mikäli näemme aihetta reklamaatioon, voimme halutessasi avustaa reklamaation tekemisessä ja olla yhteydessä myyjään puolestasi.


 

Sovimme aina hinnan etukäteen. Meiltä ei tule sinulle yllättäviä laskuja!


 

 

 

Älä sekoita takuuta ja myyjän virhevastuuta



Takuu on myyjän vapaaehtoisesti tarjoama lisäturva. Takuu voidaan rajoittaa koskemaan vain tiettyjä osia tuotteesta ja takuun voimassaolo on myyjän itsensä päätettävissä. Takuu ei poista eikä rajaa myyjän virhevastuuta!



Mikäli tuotteessa on kuluttajansuojalain mukainen virhe, kuluttajalla on oikeus reklamoida niin myyjää, tukkuliikettä, kuin maahantuojaakin. Myyjällä ei ole oikeutta siirtää vastuutaan ylemmille myyntiportaille.



Esimerkki:



Matkapuhelin meni rikki noin 1 vuoden käytön jälkeen. Puhelin oli ostettu osamaksulla matkapuhelinoperaattorilta. Myyjän kanta oli, ettei hajonnut osa kuulu heidän takuun piiriin.



Mikäli vikaa ei ole aiheutettu ostajan toimesta (puhelin ei ole tippunut, kastunut tms.) kyseessä voi olla kuluttajansuojalain mukainen virhe. Jälleenmyyjän kannanotto ei ole ratkaiseva, eikä takuun määritys ole merkitsevä. Reklamaation voi tehdä suoraan puhelimen valmistajalle.



Reklamaatio lento myöhässä korvaukset


Lennot




Mikäli lentosi on ollut määränpäässä yli 2h aikataulusta myöhässä, lentosi on peruttu tai lentosi on ylibuukattu etkä ole päässyt lennolle, on sinulla mahdollisesti oikeus 250-600e suuruiseen korvaukseen.



Reklamoi liian suuret laskut


Ylimääräiset kulut laskulla




Olet tilannut tuotteen. Sait laskun, jolle on merkittynä kuljetuskustannukset tai muita kuluja joista et ollut etukäteen tietoinen. Tarkista saitko tilausvahvistuksen. Mikäli kuljetuskustannuksista tai muista ylimääräisistä kuluista ei ole aiempaa mainintaa, et ole velvollinen niitä maksamaan.



Reklamaatio viivästyneestä toimituksesta


Toimitus myöhässä




Tilasit tuotteen ja ilmoitit myyjälle milloin sitä tarvitset, eikä tuote tule ajoissa. Tällaisessa tapauksessa olet mahdollisesti oikeutettu kaupanpurkuun. Mikäli tuotteen luovutusajankohtaa ei ole sovittu, tulee sinun saada tavara viimeistään 30 päivää sopimuksen teosta.



Reklamaatio palvelusta


Palvelut




Kuluttajansuojalaki pätee myös palveluissa. Mikäli palvelu tulee huomattavasti kalliimmaksi kuin olet voinut odottaa, on palveluntarjoajan ilmoitettava siitä sinulle etukäteen. Palvelun on myös sisällöltään, suoritustavaltaan ja tulokseltaan vastattava sitä, mitä voidaan katsoa sovitun.


TIETOA MEISTÄ

 

 

Olemme intohimoinen tiimi, joka haluaa läpinäkyvyyttä kaupankäyntiin. Olemme puolueeton välikäsi, joka pyrkii sovittelemaan oikeudenmukaisen ratkaisun myyjän ja kuluttajan välille. Mikäli emme kuitenkaan onnistu saamaan sopua osapuolten välille, neuvomme miten asiassa voidaan edetä.

Yhteydenotot



Puhelimitse tavoitat meidät

maanantaista perjantaihin klo 9-15


Muina aikoina olemme tavoitettavissa vain sähköpostitse.